tisdag 10 februari 2015

Mental trötthet

Något som jag fått kämpa allt mer med är den hjärntrötthet jag upplever av mental aktivitet. Speciellt när jag sitter här och skriver och ska formulera mig, på jobbet när jag ska skriva och formulera mig eller så fort jag ska fundera ut en lösning på något eller bara sitta och lyssna på någon som berättar något. Det känns tillslut som om jag har en hjärnblödning (inte för att jag faktiskt vet hur det är men det liksom känns som om det händer något i huvudet). Blicken flackar och koncentrationen falnar. Huvudet gör ont och känns obehagligt. Yrsel. Känslan av att bara vilja försvinna ur situationen. Lägga sig i ett mörkt rum, hålla för öronen.

Här är en bra sida om information om mental trötthet:
Göteborgs universitet - om mental trötthet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar