onsdag 19 november 2014

Träningsvärk eller bara för mycket

Svackan verkar hålla i sig. Förra veckan var jag på sjukgymnastiken men det blev ingen direkt hårdträning (hårdträning i min bemärkelse). Jag fick börja med akupunktur förra måndagen, har en axel som känns spänd och den vill liksom inte följa med ner när jag ska släppa ner axlarna. Är nog rätt spänd överlag i muskulaturen. Problemet med axeln och muskulaturen runt omkring har pågått ett tag så det var verkligen hög tid att försöka åtgärda det. Jag har fått dragit ner på min aktivitetsnivå, tagit steg tillbaka i min träning. Jag har ingen ork kvar. Allt börjar kännas övermäktigt igen. Det känns så nedslående, jag vill ju bara bli bra.

Idag var jag tvungen att stanna hemma från arbetsträningen, första gången sen jag började i oktober. Jag har träningsvärk eller värk på grund av något i hela kroppen. I leder och muskulatur, fötter, ben, rygg, nacke, armar och huvud. Trött är jag också, varit helt frånvarande idag. Har bara legat på soffan hela dagen fram tills kvällen kom. Igår var jag på jobbet längre än de vanliga två timmarna på grund av en utvecklingsdag med arbetsgruppen. Jag avbröt dock efter 3,5 timme, då fick det räcka för mig. I måndags sjukgymnastik och akupunktur. I söndags en promenad, lite längre än vad jag brukar. Sammantaget blev det för mycket. Lärdom: jag tror att jag orkar mer än vad jag gör just nu.

2 kommentarer:

  1. Hej, det är nog jätteviktigt att man tar små små steg framåt, annars tror jag att det lätt blir bakslag. det är supersvårt att vara lagom, man vill ju oftast mycket mer än man klarar av för tillfället. Man vet ju vad man klarat av i vanliga fall och det är väldigt svårt att få hjärnan att tänka om, det måste få ta tid, och det är du som bestämmer den tiden, det går inte snabba på förloppet för då blir det ruta ett igen. Hoppas du får en bra helg, kram på dig, det kommer bli bra... låt det ta tid bara :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för fina och kloka ord! Hoppas du också kan få en bra helg trots allt som inte är riktigt som det ska! Du förstår vad jag menar.. Kram

      Radera