torsdag 28 april 2016

Tvivel

Det syns oftast inte utanpå. Många ser inte och förstår inte hur det verkligen är. Jag vill inte ha det så här. Jag vill inte bli en del i sjukförsäkringssnurren under många år, fastna där och inte komma ur den. Jag vill vara frisk, jag vill vara arbetsför till hundra procent. Jag vill vara stark. Jag vill vara uthållig och orka med. Jag vill slippa att få känslan av att huvudet ska sprängas när det blir för mycket, för mycket i min värld vilket jag inte vet om det är samma mått för mig som för någon som inte varit där jag är. Jag tror att jag presterar, att jag arbetar snabbt och effektivt på jobbet men jag börjar tvivla på mig själv. Jag kanske inte gör det, det kanske är därför jag inte hinner med det som jag blir tilldelad att göra. Det kanske är jag som inte är arbetsför för den där halvtiden. Jag tror att jag skriver det jag ska på jobbet som en skållad råtta. Men jag vet inte. Hur snabba är de andra? Jag kanske har fel om mig själv. Jag kanske inte klarar måttet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar